Két keréken, egyensúlyban Tirolban
Sokan álmodoznak arról, hogy egyszer olyan munkájuk lesz, amit imádnak. S talán még többen játszanak el a gondolattal, hogy olyan helyen éljenek, mint a képeslapokon látni: több ezer méter magas, hófedte csúcsok között, a szmog helyett friss hegyi levegőt szívva. A nagyvárosi dugóban ülve talán még az is átsuhan az agyukon, milyen lenne sétálva, netán felvonóval munkába menni... Itt azonban a legtöbb ember számára vége is szakad az álmodozásnak és maradnak a hétköznapok unott, ám jól ismert körforgásánál.
Szöveg: Lean in Femspace
A cikk a https://meinerstesrad.eu/ támogatásával született.
Fotók: Illés Kitti
„A férjem és én is
pénzügyi szektorban dolgoztunk Budapesten egy multinacionális vállalatnál" - kezd bele a mesélésbe Illés Kitti. "Kezdetben megfelelt számunkra ez az életforma, de aztán egyre inkább hiányzott valami. Első kisfiunk
születésekor mindketten éreztük, hogy váltásra van szükség. Én anyaként nem
tudtam elképzelni, hogy a korábbi pozíciómba visszamenjek dolgozni, s férjem
számára is nyilvánvalóvá vált, hogy csoportvezetőként az idejét sokkal inkább a
vállalat, mintsem a számára fontos és élvezetes dolgok töltik ki. Ez volt
mindkettőnknek az igazi fordulópont, amikor intenzív keresésbe fogtunk. Péter a
hegyekben, a friss levegőn töltött sportolás során teljesedett ki igazán, ő síoktatóként
már két szezonban is dolgozott külföldön, ezért visszanézve adta magát az
útirány: Tirol.”
Azt mondják, csak az első lépés megtétele nehéz, s ha az
ember támogató társra, vagy egy közösségre talál, akkor a félelmeink által
nagyra növelt kifogások helyét átveszik a tervek, és mielőtt feleszmélnénk, a
változás a mindennapjaink szerves részévé válik.
„Már a gyerektervezéskor tudtuk, hogy szeretnénk, ha a
gyerekeink olyan helyen nőhetnének fel, ahol nem a nagyváros és a
betondzsungel, hanem a természet veszi őket körül. Szerettünk volna több
értékes időt tölteni velük, és ezt a korábbi, fővárosi életvitelünk nem igazán
tette lehetővé. Saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy milyen felnőttként egy új
nyelvet tanulni, ezért tudatosan olyan környezetet szerettünk volna kialakítani
a születendő gyermekeinknek, ahol a magyar mellett egy másik „idegen” nyelvet
is az anyanyelvüknek tudhatnak.
„A futóbicikli ötlete is az életünkből adódott. ” - folytatja Kitti. „Marci szülinapjára futóbiciklit kerestünk, és
alaposan átnéztük az otthoni és a nemzetközi kínálatot is. Fontos volt, hogy elérhető
áron minőségi terméket adjunk, hogy ne csak divatos, hanem biztonságos is
legyen és fejlessze is a gyermekünket. Így jutottunk el egy magyar céghez,
akik már több, mint 70,000 bringát eladtak, és akik szinte egyedüliként a
piacon 3 év garanciát vállalnak a termékeikre. Megkerestük a cégvezetőt, és
innen felgyorsultak az események. Webshopot nyitottunk, weblapot készítettünk,
együttműködéseket alakítottunk ki, és jó úton vagyunk afelé, ami mindig is az álmunk volt.
Napi kapcsolatban vagyunk a vásárlóinkkal: nálunk minden egyes eladott bringa személyre szabott. Egy picit minden kislány és kisfiú velünk van, mikor az ajándék bringájukra „írjuk” a nevüket és amikor a kiegészítőket a dobozba csomagoljuk.”
Napi kapcsolatban vagyunk a vásárlóinkkal: nálunk minden egyes eladott bringa személyre szabott. Egy picit minden kislány és kisfiú velünk van, mikor az ajándék bringájukra „írjuk” a nevüket és amikor a kiegészítőket a dobozba csomagoljuk.”
Ahogy Kitti a kisfiairól, a tiroli életükről és a
futóbiciklizésről mesél, szavaiból árad a lelkesedés, és beszélgetés közben
sajnáljuk, hogy mi már kinőttük azt a kort, amikor az ember egy ilyen eszközre
pattanhat és (az égig érő hegyek között) száguldozhat gondtalanul.
„Minden nap azt
látjuk, hogy Marci fiunk imádja a bringáját, amit nyáron és télen is tud
használni. Mi sem mutatja jobban a bringa fejlesztő hatását, mint hogy másfél
év futóbicajozás után 20 perc alatt tanult meg „rendesen” biciklizni! Aki
rajongott valaha is egy sportért, aki épített már ki egy vállalkozást, az el
tudja képzelni, milyen értékes pillanat az, amikor a vásárlóink boldogan
bringázó gyerekekről küldenek nekünk fotókat. A hosszútávú víziónk is ez:
növekedni, de a végfelhasználókkal a kiválasztás és a rendelés pillanatától
fogva kapcsolatban maradni. Nálunk a segítség alapérték, és fantasztikus, mikor
azt tapasztaljuk, hogy amit árulunk, amihez a nevünket adjuk, azzal gyerekeknek
segítünk.”
A cikk a https://meinerstesrad.eu/ támogatásával született.
Comments
Post a Comment