10 pontban a time managementről
Ha van, aranyárban
mérjük a szabadidőnket, de az időbeosztással mégis sokszor hadilábon állunk így
sokat el is vesztegetünk belőle. Mit lehet tenni?
Fordította és
összefoglalta: Rákits Anikó
1. Nem kell mindent, de mindent megtenni!
Nekünk nőknek minden kell, nem igaz? Az általános félreértés
az, hogy mindent meg kell tennünk, el kell intéznünk annak érdekében, hogy
mindenünk meglegyen. Biztos mindenki ismeri az „elfoglalt üzletasszonyt“
többkarú nőként ábrázoló képeket, aki kisgyerekkel, serpenyővel,
mobiltelefonnal, számítógéppel, takarítószerekkel és aktatáskával zsonglőrködik
egyszerre. És közben mosolyog, mintha valami tudatmódosító szer hatása alatt
lenne. Ne dőlj be ennek!
2. Külső erőforrások igénybevétele
Egy komoly csapda a nők számára az „én meg tudom csinálni!“.
És ennek fő oka, hogy a nők többsége alulbecsüli önmagát. Ha pl. vállalkozóként
EUR 80,- óradíjjal dolgozunk és négy óráig tart kitakarítani a lakást, akkor
mindenképp jobban megérné valakit EUR 100,- díjért megbízni a padló
fényesítésével és a portörléssel, miközben mi többszörösen megkeressük ennek az
árát.
3. Az elintézett dolog többet ér, mint a tökéletes, de nem
elintézett
Egy másik csapda a tökéletességre való törekvés, a
maximalizmus - a hatékony time management ellentéte. Talán te vagy a háztartás
istennője, de a gyerekek is egész biztosan boldogulnak több feladattal még
mielőtt összedőlne a ház és megesz titeket a kosz. Ez nagyszerű kihívás lehet
számukra, az élet egyik leckéje és így érett és felelősségteljes felnőtté
válhatnak, akik tudnak gondoskodni magukról… és te pedig engedd el az aggódást!
4. Koncentrálj a befektetés megtérülésére!
Ez az üzleti tanács ugyanúgy érvényes a time management
témakörében is. Hogyan térülhet meg a befektetett időd? Ezt nem kell
feltétlenül pénzben mérni - ha a takarító példájánál maradunk, nem töltenéd
inkább azt a négy órát önmagad kényeztetésével vagy hogy értékes időt tölts a
szeretteiddel? Szánj időt magadra, hiszen neked kell működnöd ahhoz, hogy
minden mást működtethess!
5. És a listák…
Igen, szükség van rangsorolt listára, mely - elsősorban és
leginkább - arra fókuszál, mi számít igazán! Érdemes minden héten időt szánni
arra, hogy megtervezd az előtted álló hetet és naponta átgondolni a következő
napot: oszd be az idődet - beleértve a legfontosabb célokat, elintéznivalókat,
találkozókat stb. Ezeket a listákat később arra is használhatod, hogy átnézd,
hogyan sikerült a heti-/napirendet betartani, ill. hogyan bánthatsz még
hatékonyabban az időddel.
6. Kezd gondolatban a végével
Hova szeretnél eljutni? Mi a célod? Itt kezd és tervezz
visszafelé!
7. Előkészületek
Tervezz előre és rangsorolj! Reggel minden perc számít,
ezért készülj előre: becsomagolt ebéd és összekészített táskák, koordinált
fürdőszobai sorrend, kikészített ruha stb.
8. Multitasking nem megoldás
Több dolgot egyszerre intézni nem túl hatékony. Soha nem
tudod pont ott folytatni, ahol abbahagytad, ha ugrálsz az elintéznivalók
között. Mindig bele fogsz futni a „Ahhh, hol is voltam?“ pillanatokba, ami
aztán felborítja az értékes napodat.
9. Húzz határt!
A legtöbb nő küzd azzal, hogy határokat húzzon. Úgy érzik,
mindig és mindenki számára elérhetőnek kell lenniük. Ennek eredménye, hogy
mindenki más prioritása megelőzi a sajátjukat. Tanulj meg nemet mondani!
10. Szánj időt magadra és szórakozásra!
Válaszd szét a munkát és az otthont - ha az irodában vagy,
koncentrálj a feladataidra, azokra a legfontosabb teendőkre, melyeket
mindenképp szeretnél aznap elintézni. Tudd pontosan, mikor indulj el az
irodából - és ha otthon vagy, akkor legyél jelen ott: quality time a
szeretteiddel, magaddal és kapcsolódj ki!
A jó time management lényege, hogy olyan életet biztosíts
önmagadnak, melyet érdemes élni.
A cikk eredeti forrása: http://www.managers.org.uk/ cmi-women/blueprint-for- balance/Skills-and-career- development/Top-10-time- management-tips-for-women/
Kép: pixabay.com
6. pontot imádom:)
ReplyDelete