Danielle Steel – több mint egy ponyvaíró üzletasszony


Bevallom őszintén, kamasz koromban olvastam tőle pár könyvet. Ciki vagyok? Vagy ha hozzárakom, hogy a Harry Potter összes és a kötelező olvasmányok is megvoltak, és azóta is nagy Márai rajongó vagyok, akkor a mérleg kicsit a pozitív oldalra billen a szemetekben? Felháborodással vegyes, ösztönző írás következik! ;)

 Írta: Pöőr-Tóth Krisztina

Mostanában eléggé könnyen ítélkezünk, persze régen is megvolt az embereknek ez a tulajdonsága, hiszen a kis falvakban (meg a nagyvárosokban is) is pletykáltak és néztek rossz szemmel a másikra, ha szerintük valami eget verő baromságot csinált, de ma a közösségi médiumok elterjedésével egyre rosszabbak vagyunk. A kommentekbe csak dobáljuk a mérges, rosszalló, lenéző emojikat és nem is gondolkozunk.

Egy Facebook posztban láttam, hogy valahogy szóba jött Danielle Steel neve… maga a poszt lényegtelen, igazából a kommenteknél lepődtem meg, eléggé negatívak voltak. Oké tudjuk, az írónő szerelmes regényeket ír. Sokunknak nem - ki merem jelenteni, hogy nekem sem - a kedvence, nem ilyeneket olvasunk stb. Puha kötésű, színes, szerelmes könyv, romantikus lélekkel megáldott hölgyeknek. A könyv szereplői mindig megtalálják álmaik hercegét, vagy ha el is veszítik, akkor újra rálelnek a boldogságra, és a 90%-ban Happy End-del végződő történethez mindenképpen egy doboz papír zsebkendő dukál. Sokan nem szeretitek/szeretjük, lenézitek/lenézzük. Tudjuk, ilyen ez a műfaj, akkor ezt meg is tárgyaltuk...pont.  De mit tudtok az írónőről, Danielle Steelről, aki az összes könyve borítóján, az ajánló szöveg felett tökéletes sminkben és frizurában mosolyog ránk? Szerintem vajmi keveset. Én ezért egy kis kutatásba kezdtem.

Senkit nem fogok untatni hosszan az élettörténetével, a Wikipédia szinte mindent elárul róla. Módos családból származott, fiatalon kereste az életútját, divattervezőnek készült, majd reklámszövegíró lett és végül a könyvírásban találta meg önmagát. Volt miből ihletett meríteni, mert igen csak szerelmes típus volt és 5 házasságából 7 gyereke született, kettőt pedig még örökbe fogadott. Az ő életét sem kerülték el a tragédiák, hiszen egyik fia bipoláris zavarral és drogfüggőséggel is küzdött és 19 éves korában öngyilkos lett. Az írásaiban sokszor életének meghatározó történeteit is beleszőtte.


Danielle Steel (Forrás: goodreads.com)

Dióhéjban ennyi is lenne… de akkor most jön a kérdés, miért vettem elő a témát? Nos mert a Facebook poszt kommentjeit olvasva elgondolkoztam, vajon ez a hölgy tényleg csak ennyi lenne? Színes, puha borító és örök szerelem? Aztán rájöttem, ha kicsit a könyvek mögé tekintünk, akkor megláthatjuk a sikert, ami az elszántságból és kitartásból fakad.

Ennek a nőnek a története tulajdonképpen ott kezdődik, ahol a vígjátékok általában véget érnek: a Happy End-nél, hiszen már az első könyve a New York Times bestseller-listájának élén volt,  390 hétig uralta azt és ezzel bekerült a rekordok könyvébe. Könnyen hátradőlhetett volna, mert valószínűleg csak abból az egy jól sikerült könyvből  eléldegélhetett volna. Őt azonban hajtotta/hajtja valami belső energia, ami miatt egy egész életművet épített fel időközben, még ha ponyvából is van az a mű. Az élő szerzők közül (az írónő, idén 71 éves) ő adta el a legtöbb könyvet és minden idők negyedik legkelendőbb írója is egyben. 165 könyvéből 800 millió példányt értékesítettek, 28 nyelvre fordították le őket, és 22-ből film is készült. Egyszerre öt regényen dolgozik, így van, hogy évente többet is piacra dob. A Steel-könyveken kívül költeményekben és ifjúsági irodalomban is utazik, galériájával a művészeket támogatja, parfümöt adott ki, számos alapítványa van, és küzd azért, hogy a mentális betegségeket jobban ismerje és elfogadja a társadalom, illetve hogy hatékonyabb legyen a kezelésük.

Szeretem az ilyen történeteket és azt gondoltam, ki kell írnom magamból, hogy számomra ezek a sztorik még jobban fellelkesítenek, hogy igen, ha kitartó vagy menni fog. Lehet itt azzal jönni, hogy gagyik a történetei és nem ad értéket az utókornak, talán így van, talán nem, de én egy olyan hölgyet látok, akiről többet is el lehet mondani, mint hogy „megcsinálta”. Olyan hölgyet, aki megtalálta azt a bizonyos piaci rést, ami nagyon összeillik az ő személyiségével és amit szenvedéllyel és kemény munkával ki is aknázott.

Drága olvasóm, ha legközelebb egy könyvesboltban jársz, vagy a könyvtári polcok között keresgélsz és kezedbe akad egy műve, akkor talán elmosolyodsz és eszedbe jut írásom. Nem biztos, hogy te leszel az, aki leemeled a polcról és hazaviszed elolvasni, bevallom nem is én leszek, de most már biztos, hogy mindig is tudni fogjuk, igazi sikertörténet az övé, olyan, ami említésre méltó és egy kicsit változtat majd a kritikusai ítéletein.

Hogy mit tanultam a történetéből?

  1. Soha ne add fel, ha több karrierút van benned akkor csak bátran próbálj ki mindent, hiszen egyszer megtalálod majd a helyes irányt!
  2. Nyújts olyat az embereknek, amire szükségük van, ha megtaláltad azt a kis rést, lépj azonnal.
  3. Ha ráleltél arra amit szeretsz csinálni, szívvel-lélekkel tedd, mert ez látszani fog minden mozdulatodon majd, és lassan de biztosan beérik a gyümölcse.
  4. Ha sikeres vagy, tudd, hogy hangod több mindenkihez ér el és ezzel kiállhatsz olyan emberekért, ügyért is, ami másokon segíthet.

Hogy ha most kívánhatnék egyet vele kapcsolatban, akkor elhívnám a Femspace Mentorprogramba és mentoráltnak jelentkeznék hozzá, brand építésben tuti menő.  :)

Comments

Popular Posts