Mikulai Dóra - A Femspace Nagykövete


A Femspace háza táján nyár óta hihetetlenül felpörögtek az események, és számos izgalmas dolog lesz majd az elkövetkezendő időszakban is. Az egyik ilyen hír, hogy a Femspace tiszteletbeli Nagykövetet választott magának. 

Írta: Pöőr-Tóth Krisztina
És hogy mi feladata egy Nagykövetnek? Számos helyre viszi majd a Femspace hírét, kiemelt vendégként köszönthetjük a rendezvényeinken és az előadóink között is megtalálhatjátok majd őt. Mikulai Dóra független biztosítási és pénzügyi tanácsadó, a felkérésünkre természetesen igent mondott. 



Fotó: Varga Nóra
Hogy hogyan került Dóra Bécsbe, hogyan építette fel karrierjét, ki is ő pontosan és mi a véleménye a Femspace tevékenységéről és a nagyköveti feladatokról?


****

Magassarkú fel, laptop táska kézben. Mindig úton, megbeszélésen, a naptára tele, de a péntek reggeli croissant-os “énidő”-ből nem enged. Egy határozott, céltudatos, fiatal nő, aki Bécsben valósította meg álmait, építette fel karrierjét… és még előtte az egész élet.




Mióta élsz Bécsben, mit dolgozol?

Huh, érzésre ezer éve... 2007 októberében kerültem Bécsbe (érettségi után itt kezdtem az egyetemet) anno édesapám ötlete és támogatása jóvoltából. Magamtól szerintem eszembe nem jutott volna kijönni mert mindenképpen Pesten akartam továbbtanulni. Amikor édesapám egy kitalált sztorival kihozott (ezért amúgy még a mai napig hálás vagyok neki, nélküle az életemben sok minden másképp alakult volna), azonnal beleszerettem ebbe a városba. De hát ki nem? :)

2008 óta dolgozok független biztosítási és pénzügyi tanácsadóként. Nyugdíj megtakarításokra, lakás hitelekre és biztosításokra specializálódtam. Bécsben van az irodám, az első kerületben. (Facebook link: https://www.facebook.com/ovbbecs/)



Hogyan jutott el hozzád a Femspace híre?
Erre őszintén szólva már nem is emlékszem pontosan. Egyik kedves ügyfelem, az egyik találkozásunk alkalmával említette, hogy tervezi megalapítani a Femspace-t. Ott azonnal felajánlottam, hogy ha bármilyen támogatásra lenne szüksége, forduljon hozzám bátran, mivel régebben a  Business Professional Woman vezetőségének voltam a tagja.

Nagyon tetszett, hogy végre akad pár bátor nő, aki annak ellenére hogy főállásban dolgozik, gyereket nevel, sportol, a szabadidejük egy részét mégis arra szentelik, hogy összefogják a kint elő nőket és megpróbálják különböző úton-módon egyrészt támogatni őket, másrészt egy olyan közösséget kialakítani, ahol mindenki fordulhat a másikhoz, szakmai és privát kérdésével egyaránt.

Mi a véleményed a Femspace-ről?

Egy szuper csapat, teljesen azonosulni tudok az alap értékeivel, a célkitűzéseivel. Idegen nyelvi környezetben élni, dolgozni, családot alapítani, karriert építeni férfiaknak és nőknek egyaránt különös feladatot jelent. Meggyőződésem, hogy az évezredes patriarchális társadalmi berendezkedés miatt ez azonban a nők elé még további kihívást állít.


Fotó: Sárfi Niki

A Femspace ehhez nyújt segítséget, támogatást a találkozókon, tréningeken és elsősorban személyes példákon keresztül. Hogy Tóth Erzsébet Fanni szavaival éljek: “a Femspace az útkeresők gyűjtőpontja”. Maximálisan egyetértek vele. Jó dolog egy válogatott csapatban lenni.

Mit szóltál, mikor felkértünk nagykövetnek? Mit jelent számodra ez a feladat?

Nagyon örültem a megkeresésének és igen nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy én lehetek a Femspace első nagykövete.

Mint említettem, a Femspace célkitűzései teljesen egybevágnak azokkal az értékekkel amiket én is vallok. Ezért nagykövetként kiemelt felelősséget érzek a szervezet filozófiájának tovább adásában, hogy minél többen és minél jobban megismerhessék a céljainkat, elképzeléseinket.

Meggyőződésem, hogy az összejövetelek nem csak szakmai műhelyt jelentenek az 'idegenbe szakadt' hölgyeknek, hanem olyan kapcsolódási pontokat, közösségi érzést, együvé tartozást, mely segít a napi kihívások kezelésében és természetesen a karrierépítésben is.


Comments